Maqolalar

Muqaddas islom dinini niqob qilmang!

Muqaddas dinimiz ezgulik dini bo‘lgan Islom dini kishilarni tinchlik va barqarorlikka,

 o‘zaro birlik va hamjihatlikka, bag‘rikenglikka, millatlararo totuvlikka targ‘ib qiladi. 

Biroq bugungi kunda muqaddas dinimizdan o‘zlarining manfur va g‘arazli maqsadlarni amalga oshirish yo‘lida foydalanish hollari ham avj olib borayotganini afsus bilan qayd etish lozim. Din niqobi ostidagi ekstremizm va terrorizmning global tahdidga aylangani ham shunday xulosaga kelishiga imkonini beradi. Bu jarayonning eng xatarli jihati muqaddas islom dinni siyosiylashtirish vositasida hokimiyatga intilish, dindan insonlar orasiga nifoq solish, fitnalar chiqarish, qo‘poruvchilik ishlarini amalga oshirish va g‘arazli manfaatlarni ruyobga chiqarishda foydalanishga urinishlarda namoyon bo‘lmoqda.Tarixdan ma'lumki, Markaziy Osiyo mintaqasi islom ilmlari, ma'rifati va madaniyati rivoj topgan markazlardan biri sifatida asrlar davomida musulmon madaniyati rivojiga beqiyos hissa qo‘shib kelmoqda. Bu esa turli buzg‘unchi turli radikal oqimlar, guruhlar va to‘dalar o‘zlarining ekstremistik vayronkor g‘oyalarini mintaqamiz aholisi ongiga singdirish maqsadida intilayotgani tasodif emasligini ko‘rsatadi va bundan ogoh bo‘lishimizga undaydi. Xususan, turli yovuz niyatli ekstremistlar tomonidan ishlab chiqilgan va ilgari surilgan vayronkor va nafratli “g‘oyalar” bugungi zamonaviy voqelikda o‘zidan dahshatli vayronagarchilik qoldirib, mudhish qiyofasini namoyish etmoqda.

 

ALLOH RAHMLILARGA RAHM QILADI!

Nabiy alayhis salomning qizlari Zaynab roziyollohu anho o‘g‘ilchasi jon berayotganini aytib Rasululloh sallollohu alayhi va sallamni chaqirtirdi. Rasululloh sallollohu alayhi va sallam unga: "Olgan narsasi ham, bergani ham Allohniki. Uning nazdida barcha narsaning o‘lchab qo‘yilgan muhlati bor. Sabr qil, Allohdan savob umid qil!", deb odam yubordilar.
Qizlari Zaynab Allohning nomi bilan qasam ichib Rasululloh sallollohu alayhi va sallamni yana chaqirtirib odam yubordi. Rasululloh sallollohu alayhi va sallam bir qancha sahobalar bilan Zaynabning oldiga bordilar. Ular orasida Sa'd ibn Uboda, Muoz ibn Jabal, Ubay ibn Ka'b, Zayd ibn Sobit roziyollohu anhumlar bor edi.

 

ALLOH TAOLOGA MAKON TAYIN QILISH AQIYDADA ADASHISHDIR!

Aqidatut-Tahoviyada, "U Zot chegaralardan, nihoyalardan, arkonlardan, a'zo va asboblardan oliydir. U Zotni boshqa paydo bo‘lgan narsalarga o‘xshab, olti taraf o‘ray olmas." deyilgan.
"U Zot chegaralardan oliydir", ya'ni Alloh taolo Uni birortasi o‘z chegarasi bilan ihota qilishidan oliy
ekani ta'kidlanmoqda. Chunki U Zot O‘z maxluqotlaridan ajralib turadi, ulardan tamoman o‘zgachadir.

 

ISLOMDA DINIDA OTA-ONAGA YAXSHILIK QILISH

Muborak dinimiz bo‘lmish Islom dini Odam bolasini, insoniyatni faqatgina yaxshilik qilish, shirinsuxan bo‘lish, birovni og‘irini yenil qilish, yetimni boshini silash, kanbag‘alga yordam berish, silai rahm qilmoq, qo‘shniga ozor bermaslik kabi juda ko‘plab-ko‘plab yaxshi ishlarni qilishga buyuradi.

 

“Fiqhul akbar” sanadi:

Bismillahir Rohmanir Rohim

“Fiqhul akbar” sanadi:

 

JIHOD NIKOHI - HAROM

Ahli sunna val jamoa faqihlarining ittifoqiga ko‘ra “Jihod nikohi” deb nom olgan nikoh turi mavjud emas. Kofirlarning jihodi esa biron xil nikoh turini joiz qila olmaydi. Olimlar nazdida mashhur so‘z shuki, ayollarni mut'a qilish – hatto ahli sunnat val jamoadan tashqari bo‘lgan firqalar nazdida joiz bo‘lsa ham – nikoh qilish degani emas. Fatvo olimlari mut'ani nikoh deb bilmaydi. Biz ham nikoh hukmlarini mut'a uchun tegishli deb bilmaymiz. Mut'a uchun o‘ziga xos holat mavjudki, Islom shariatining biron-bir qoidasi uni muvofiq yoki munosib deb bilmaydi. Garchi ko‘pchilik mut'aga nikoh turi, deb murojaat etsada, bu ma'no majoziydir. Sababi u Islomdan oldingi johiliyat unsurlaridan biri bo‘lib, birov o‘z istagini qondirishiga “mut'a” deyilgan. Musulmonlarning g‘azot muddati cho‘zilgach mut'aning joiz bo‘lishiga majbur bo‘lindi. Chunki yolg‘izlik qiyin bo‘lgach ba'zi sahobalar o‘zlarini axta qilishgacha bordilar. Payg‘ambar sollallohu alayhi vassalam axta qilishdan qaytardilar va urush davrida ayollarni mut'a qilish vahiyga muvofiq ravishda ruxsat berdilar. Shundan keyin vahiyning muvofiqligi bilan mut'a nikohi harom, deb vorid bo‘ldi. Uning harom ekanligiga shariatda qat'iy va mutavotir hujjatlar mavjud.

 

UYALMASANG ISTAGAN ISHINGNI QILAVER!

Qa'nabiy yoshligida juda bebosh, aroqxo‘r kishi bo‘lgan edi. Bir kuni aroqxonaga borib aroq ichish uchun ulfatlarini kutib o‘tirganida eshak minib olgan bir kishini ko‘rib qoladi. Uning atrofida juda ko‘p insonlar bo‘lib, atrofidagilar unga "imom" deb murojaat qilayotgan edi.
Bu holat Qa'nabiyning e'tiborini tortdi. U odamlarni yorib o‘tib eshak mingan kishining oldiga yetib bordi. Qa'nabiy eshakning jilovidan ushlab uni minib olgan kishiga dedi:

 

Islomda takfir tushunchasi

Mazxabsizlikni da'vo qilayotganlarning so‘zlaridan biri bu “Takfir” ya'ni kofirga chiqarish masalasidir. Bu so‘z amalni iymon nomi ostiga kiritish ruknidan kelib chiqgan. Ularning dalillari qur'on-karimdagi “O‘sha Alloh taoloning nozil qilgan oyatlari bilan xukm qilmagan odam kofir bo‘ladi” degan oyatni keltirishadi. Lekin bu oyat-karimadagi “kofir bo‘ladi” degan jumla, kufr so‘zining ikkinchi majoziy ma'nosida gunohkor bo‘ladi deb keltirilgan.

 

HANAFIY MAZHABINING SHAJARASI

Imomi A'zam Abu Hanifa rohimahulloh (hij. 150-yil vaf.)dan Imom Marg‘iloniy rohimahulloh (hij. 593-yil vaf.)gacha bo‘lgan Hanafiy mazhabining buyuk ulamolari va peshvolaridan iborat muxtasar shajarasi.

 

Mujassima: Alloh qayerda?

Moturidiy: Alloh makondan munazzahdir (pokdir).

Mujassima: Joriya hadisini bilmaysanmi? Joriya Payg‘ambarimiz sollallohu alayhi vasallamning savoliga «Fis-sama (osmonda)», deb javob bergan.

Moturidiy: «Fiy» yuklamasi - Alloh osmonning ichida bo‘lishini anglatadi.

 

Mazhabsizlik eng xatarli bid'atdir

Bemazhablar “Payg‘ambarimiz alayhissalomning davrlarida mazhablar bo‘lmagan. Shu bois biror mazhabga ergashish bid'atdir” deb, bugun ilmsiz yoshlarni o‘z domlariga tortmoqdalar.
Ular Qur'oni karim va hadisi shariflarga to‘g‘ridan-to‘g‘ri ergashiladi deb, mazhab imomlarini sahih hadisga rioya qilmasdan, o‘z ijtihodlarini hadisdan ustun qo‘yadilar, deyishmoqda. Aslida, mazkur da'volar johillikdan boshqa narsa emas. Ularning “mazhab”, “mujtahid”, “muqallid” so‘zlarini tushunmasliklari oqibatida johil bo‘lib qolganlar.

 

Ekstremizm va terrorizmning uzaro boglikligi, fukarolarda bu illatlarga karshi mafkuraviy immunitetni shakllantirish.

XX asrning ikkinchi yarmi –XXI asrning boshiga kelib diniy fundamentalizm, ekstremizm va terrorizm muammosi dunyodagi barcha davlatlar uchun kata tahdidga aylandi.

Shu bois, bu mavzuni tadkik etish tobora kuchayib bordi. Tadhihotlar natijasida ko‘plab terminlar paydo bhldi. Masalan, fundamentalizm, islomizm, panislomizm, salafizm, xalifalik, fanatizm,radikalizm, ekstremizm, terrorizm, shahidlik kamari, kamekadze,jihod,takfir va boshqalar.

 
 
 
O‘qish uchun ushbu tugmani bosing