Maqolalar

OTA-ONANING HAQLARI

Dinimiz amr etgan vazifalardan biri – farzand tarbiyasidir. Ota-onalar o‘z avlodlari tarbiyasiga jiddiy ahamiyat berishlari va har qanday sharoitda ham buning uchun vaqt topishlari lozim.Yoshlarning noto‘g‘ri yo‘lga kirib qolishiga, yomon axloqli bo‘lishiga avvalo ota-ona sababchi bo‘ladi.

 

Hizbut-tahrir al-Islomiy (Harakatga munosabat).

Buyuk Britanyaning bir qator shaharlari, Frankfurt-na-Mayne (Germaniya), Istambul (Turkiya), Laknau (Hindiston), Jidda (Saudiya Arabistoni), Quddus (Falastin), Kuala-Luvpur (Malayziya) va Jakarta (Indoniziya)da “Hizbut-tahrir” markazlari faoliyat olib borgan.

 

Imom al-Moturidiy - Hidoyat imomi

Ahli sunna val-jamoa aqidasini Islom olamida nashr qilgan asosiy ustozlar bu ikki zabardast imom — Imom Ash'ariy va Vatandoshimiz Imom Moturidiy hisoblanadi. O‘z davrining bemisl olimlari hisoblangan bu ustozlarning ikkisi ham, hazrat Rasululloh sollallohu alayhi va sallam tarafidan maqtab o‘tilgan uch asrga mansub baxtli insonlar qatorida bo‘lganlar.

 

Imom Abu Hanifani masjidda so‘kkan odam qanday javob olgandi?

Imom Abu Hanifa Minodagi “Xayf” masjidida o‘tirgan edilar, yuzi berkitilgan bir odam kelib, u kishini so‘radi va: "Ey fohishaning o‘g‘li”, dedi. Abu Hanifa: "Ey odam, Alloh seni afv qilsin. Nima istaysan?” - dedilar. 

U: “Falonchi masala haqida sendan so‘ralsa, unga Hasan Basriyning javobiga teskari javob beribsan”, dedi. Imom Abu Hanifa: "Hasan Basriy xato aytgan”, dedi. U odam: "Ey kofir, ey zindiq, sen Hasanni xatokorga chiqaryapsanmi?” - dedi. 

As'hoblari uni urishga turgan edilar, imom Abu Hanifa ularni qaytardilar va: “Ibn Mas'ud to‘g‘ri aytgan, Hasan esa xato aytgan”, dedilar. Boshqa rivoyatda: Mazkur odam imomga til tekkizgach, u kishi: "Alloh seni mag‘firat qilsin. U Zot mening haqimda sen aytgan gapning teskarisini biladi. Men Uni taniganimdan beri biror kishini Unga sherik qilmaganman. Men faqat Uning afvini umid qilganman, faqat Uning azobidan qo‘rqqanman”, dedilar. 

Azob haqida gapira turib, yig‘lab yubordilar. Shunda u odam o‘rnidan turib: "Alloh uchun kechirishingizni so‘rayman. Men xato qildim va nodonligimni e'tirof etdim”, dedi. Imom Abu Hanifa yanada ko‘proq yig‘ladilar, hatto yelkalari qimirladi va: “Ey odam, men seni Rabbim Allohga topshirdim”, dedilar. U esa: "Men bundan yengilini xohlayman”, dedi. Imom Abu Hanifa: "Unday bo‘lsa, Seni ham, meni so‘kkan boshqa barcha kishini ham kechirdim”, dedilar.

Imom Abu Hanifa Hasan Basriyning xatosini aytib, bir qarashda g‘iybat qildilar. Lekin bu g‘iybat ruxsat etilgan g‘iybatdir. Chunki g‘iybat din ishi (masalani tushuntirish) uchun bo‘lsa, durust bo‘ladi. Bu muhaddislarning jarhu ta'diliga, ya'ni ularning hadis rivoyat qiluvchilarga baho beraturib "falonchi yolg‘onchi, falonchi rostgo‘y” deyishlariga o‘xshaydi.

Muhammad Xorazmiy, "Musnadi Imom A'zam", 69-sahifa.
Yorqinjon qori hafizahulloh sahifasidan olindi.

Manba: Azon.uz

 

HIZBUT-TAHRIR al-ISLOMIY (Terrorchilik harakatlaridagi ishtiroki).

“Hizbut-tahrir” faollarining musulmon dunyosiga mansub bir qator davlatlarda konstitusiyaviy tuzumga qarshi qaratilgan terrorchilik amaliyotarida ishtirok yetgani ham ularning asl qiyofasini ochiq-oydin namoyish yetadi.

 

Bugunning imomi qanday ekanidan bexabarlarga!

Shu kunlarda internet tarmoqlarida “Yangi O‘zbekistonning yangi imomlari qanday bo‘lishi kerak?” nomli maqola e'lon qilindi. Dastlab ushbu mavzuning yoritilishida yurtimizdagi o‘zgarishlarga jonkuyarlik borga o‘xshaydi. Lekin teranroq mutolaa qiluvchi mushtariy ma'lumotlar faqat bir yoqlama ekani, muallif respublikadagi so‘nggi yillarda diniy sohada amalga oshirilayotgan islohotlardan bexabarligi namoyon bo‘ladi.
Avval, ushbu mavzuga qo‘l urgan muallifning ish tajribasi, ma'lumoti, salohiyati va diniy sohadan qanchalik xabardor ekani bilan qiziqdik. Ma'lum bo‘lishicha, u O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti, Dehli universitetida, AQSHning Shimoliy Karolina universitetida ta'lim olgan. Xorijdagi tashkilotlarda faoliyat olib borgan. “VVS”, “Ozodlik” dasturlarida ham chiqishlar qilgan. Endi bir o‘ylab ko‘ring? So‘nggi yillardagi yangilanishlarni his etmagan, aksar umrini chet elda o‘tkazgan va bugungi kunda kechayotgan jarayonlarni ich-ichidan bilmagan inson qanday qilib, yurtning buguni haqida xolis fikr aytishi mumkin.
Ta'kidlash zarurki, diniy soha o‘ta nozik va hassos bo‘lgani tufayli diniy qadriyatlarga hurmat bilan munosabatda bo‘lish lozim. Ularga nisbatan ko‘r-ko‘rona munosabatda bo‘lishga hech kimning haqqi yo‘q. Har bir kishining o‘z sohasi bor. O‘sha soha doirasida xizmat qilsa, avvalo o‘ziga foydali bo‘ladi. Qolaversa boshqalar uchun ham kerakli mutaxassis bo‘ladi. Ammo, o‘z doirasidan chiqsa, avvalo o‘ziga, qolaversa atrofidagilarga noxolis ma'lumot bilan zarar yetkazadi.
Shu o‘rinda sohadan bexabar muallifga quyidagilarni bildirib qo‘yishni lozim topdik:

 

HIZBUT-TAHRIR al-ISLOMIY (Mintaqadagi faoliyati).

“Hizbut-tahrir”ning Markaziy Osiyo mintaqasidagi faoliyati XX asrning 80-yillarining oxiri 90-yillariga to‘g‘ri keladi.

 

Zamonamiz xavorijlari

Hozirgi globallashuv davrida dunyoning barcha mamlakatlari aholisi zamonaviy texnologik yutuqlardan qanchalik katta manfaat topayotgan bo‘lsa, xuddi shu sababli sodir bo‘layotgan ofatlardan ham birdek zarar ko‘rmoqda. Jumladan, ekstremizm balosining hozirgi kunda butun dunyoga birdek xavf solib turgani ham hech kimga sir emas. Ayniqsa, din niqobidagi ekstremistik harakatlar tarixda o‘tgan xavorijlarning jinoyatlarini takrorlayotganga o‘xshaydi. Ular internet orqali buzg‘unchi g‘oyalar targ‘ibotiga zo‘r berib, yoshlarni yo‘ldan urishyapti.

 

SHUKR - NE'MATLARNING KO‘PAYISHIGA SABAB BO‘LADI

Alloh taolo butun olamni barpo etgach, quruqlikda, yer osti va suvda, havoda yashaydigan mavjudotlarni yaratdi va butun mavjudotning yashashi, nasl qoldirishi uchun o‘ziga xos ne'matlar bilan siylab, har biriga rizq-nasiba ulashdi.

 

HIZBUT-TAHRIR al-ISLOMIY (Harakatga a'zolik).

       “Hizbut-tahrir” da'vatchilari asosan dinga moyilligi bo‘lgan yoshlarni (ular o‘zining odobi, tarbiyasi va oilaviy ahvoli bilan boshqalarga o‘rnak bo‘la oladigan va o‘zi ham da'vat qilganida “beshlik” halqaar tuzib, shaxslarga o‘z so‘zini o‘tkaza oladigan bo‘lishi shart) jalb qilib, ularni halqalarda avval islom diniga oid suhbatlar bilan bilim darajasini aniqlashadi.

 

Bid'at va isrofdan saqlanaylik

Ma'lumki, muqaddas dinimiz kishilarni bir-birlari bilan yaxshi muomalada bo‘lishga, hamda taom ulashishga buyuradi. Fazilatli va ixlosmand halkimiz qadimdan bu sunnatlarga amal qilib keladi. Mana shunday chiroyli sunnatlar jumlasiga nikoh to‘yini xam kiritish mumkin. Nikoh ikki begona, nomahramni bir-biriga halol qilgani sababli, uni e'lon qilish jumxur ulamolar nazdida sunnatdir va bizning urfimizda u "to‘y" deb yuritiladi.

 

“To‘y-hashamlar, oilaviy tantanalar, ma'raka va marosimlar, marhumlarning xotirasiga bag‘ishlangan tadbirlar o‘tkazilishini tartibga solish tizimini yanada takomillashtirish to‘g‘risida”gi qaror ijrosi bo‘yicha

Xalqimiz ozgina mablag‘ topsa, yaxshi niyatlar bilan to‘yga, yaxshi kunlarga deb jamg‘arib qo‘yadi. Bu xalqimizning boshqa millatlardan ajratib turadigan, maqtovga sazovor, fazilatli xislatlaridan desak mubolag‘a bo‘lmaydi. Buni qisqagina qilib aytganda “Mehmondo‘stlik” deb nomlash mumkin. Lekin xalqimizning ushbu mehmondo‘stlik kabi fazilati, ming afsuslar bo‘lsinki, illatga aylanib qolmoqda.

 
 
 
O‘qish uchun ushbu tugmani bosing