Maqolalar

“MENING OILAM QAYERDA?”…

Alloh taolo farishtalar tilidan shunday marhamat qiladi: “Ey Robbimiz, ularni ham, otalaridan, juftlaridan va zurriyotlaridan ahli solih bo‘lganlarini ham O‘zing ularga va'da qilgan adn jannatlariga kiritgin. Albatta, Sening O‘zing azizu o‘ta hikmatli zotsan” (G‘ofir surasi 8-oyat).

 

ABU BAKR MUHAMMAD NARSHAXIYNING “BUXORO TARIXI” ASARI

Abu Bakr Muhammad ibn Ja'far ibn Zakariyya Xattob ibn Sharik Narshaxiy mashhur tarixchi sifatida tanilgan. U 899 yil Buxoro vohasining Narshax qishlog‘ida dunyoga kelgan[1]. Alloma haqidagi ma'lumotlar manbalarda kam uchraydi. Bu haqda Sa'oniyning “Kitobul ansob” asarida u kishining to‘liq ismini Abu Bakr Muhammad ibn Ja'far ibn Zakariyo ibn xattob ibn Sharik deb keltirilgan[2]. Abu Bakr Narshaxiyning “Buxoro tarixi” asari orqali u kishi haqida ba'zi ma'lumotlar saqlanib qolgan. Somoniylar saroyida kotiblik qilgan. Narshaxiy. 943-944 yillarda "Buxoro tarixi" ("Tahqiqi viloyati Buxoro") nomli asarini arab tilida yozib, uni somoniylar amiri Nuh ibn Nasr (hukmronlik davri: 943-954)ga bag‘ishlagan. Narshaxiyning o‘g‘li Abu Bakr Mansur va nevarasi hadisshunos olim Abu Rafi al-Ala ibn Mansur ibn Muhammad ibn Ja'far asarni arab tilida davom ettirishib, Mansur ibn Nuh (hukmronlik davri: 997-999), ya'ni, so‘nggi somoniylar davrigacha to‘ldirishgan. Nasafiyning "Kitob al-qand"[3] ("Samarqandiya") va Abu Sa'd as-Sam'oniy (1113-1167)ning "Kitob al-ansob" asarlarida Narshaxiy. haqida ma'lumotlar mavjud. Narshaxiy. o‘zi tug‘ilgan qishlog‘ida vafot etgan. Asarning asl nusxasi bizgacha yetib kelmagan. 1128 yil Quvalik Abu Nasr Ahmad ibn Muhammad al-Qubaviy asarni fors tiliga qisqartirib tarjima qilgan. 1178-1179 yillarda asar 2-marta qisqartirilgan.

 

Tavrot, Zabur, Injil va Furqonda harom qilingan amal

Zino axloqsizliklar ichida eng jirkanchidir. U jamiyatni ma'naviy inqiroz sari yetaklaydi. Zino insoniylik kushandasidir. Shariatimiz ahkomlarida bu illatning gunoh ekani barchaga ma'lum.

Alloh subhonahu va taolo bandalarni nafaqat zinodan, balki unga yaqin borishdan ham qaytaradi: Fahsh–buzuq ishlarning oshkorasiga ham, maxfiysiga ham yaqinlashmang (An'om surasi, 151-oyat).

 

Bid'at tushunchasi va uning turlari

Jarir ibn Abdulloh roziyallohu anhudan rivoyat qilinadi: Payg‘ambarimiz sollallohu alayhi vasallam «Kim Islomda go‘zal sunnat paydo qilsa va undan keyin o‘sha sunnatga amal qilinsa, unga o‘shanga amal qilganlar ajriga o‘xshash ajr, ularning ajridan biror narsa noqis qilinmagan holda yozilib turadi. Kim Islomda bir yomon sunnat paydo qilsa va undan keyin o‘sha sunnatga amal qilinsa, unga ham o‘sha amal qilganlar gunohiga o‘xshash gunoh, ularning gunohlaridan biror narsa noqis qilinmagan holda yozilib turadi » dedilar.

 

"TELEFONning 60 ta ODOBI"

Odobning asli – o‘zini nuqsonli, boshqani – komil ko‘rmoqlikdir.

  Odobi kam bo‘lgan – o‘zini komil, boshqalarni – nuqsonli ko‘radi.


 Banda shu to‘rt narsa bilan yuksaladi:

 ilm;

 odob;

 omonat;

 iffat.

 Odobi yo‘qning – ilmi, sabri yo‘qning – dinga bog‘liqligi, taqvosi yo‘qning – Allohga yaqinligi yo‘qdir.

 

Ramazon – qutlug‘ oy

Ma'lumki, boshqa paytlardagiga nisbatan niyatu ixlosga qarab savob amallarga ajrlar ko‘proq beriladigan Ramazon oyida tilovati Qur'on, zikru tasbeh, sunnat, farz va nafl ibodatlarni amalga oshirganimiz singari bemorlarni ziyorat etish, yetim-esirlarni yo‘qlash, oshna-og‘aynilar holidan xabar olish uchun ham qulay hamda g‘animat fursatdir.

 

O‘zbekiston - Inson qadri ustuvor bo‘lgan yurt!

Ramazon yaqinlashib qolganida, bu oyiga ta'rif bergan Rasulimiz sollallohu alayhi vasallam “Ulug‘, muborak oy sizlarga soya solib turibdi”, degan edilar. Ushbu hadisi sharifning davomi va boshqa yana bir qancha hadislarda ramazonning fazilatlari bayon qilinganiga guvoh bo‘lamiz.

 

Ko‘krak sutining ahamiyati, uni erta to‘htashish sabablari va yechimlari to‘g‘risida mutahassislar fikri

Ko‘krak suti bilan boqish – bu ona o‘z bolasiga berishi mumkin bo‘lgan eng yaxshi narsadir. Uning bor muhabbati va g‘amxo‘rligi har kuni farzandiga ko‘krak tutganida suti bilan birga quyilib keladi. XXI asrda texnologiyalar va sanoat rivojlanishi yuqori darajada bo‘lishiga qaramasdan, hozirgacha ona sutining o‘rnini bosadigan xech narsa o‘ylab topilmagan.

 

Ramazon — mehr-muruvvat, xayru saxovat oyi

Bismillahir Rohmanir Rohim.

Xalqimiz hayotida ma'naviy poklik, mehr-oqibat, xayru saxovat fazilatlari sayqallanadigan muborak Ramazon oyining ahamiyati beqiyos. Yurtdoshlarimiz ushbu muborak oyni doim katta quvonch ila kutib oladi. Oila va mahallalarda o‘zaro mehr-oqibatni mustahkamlash, yosh avlodni bilim-ma'rifat sohiblari etib tarbiyalash, ehtiyojmand insonlarga yordam ko‘rsatish kabi savobli amallarni ixlos bilan ado etishga intiladi.

 

ISTIG‘FORNING 72 ta XISLATI:

1. Alloh taologa itoatgo‘y banda istig‘for aytadi.
2. Istig‘for aytgan banda payg‘ambarlar, solihlar yo‘lidan yuradi.
3. Istig‘for aytuvchi odam imon halovatiga erishadi.
4. Istig‘for bandani gunohlardan poklaydi.
5. Istig‘for aytuvchining gunohlari savobli ishlarga almashtiriladi.
6. Istig‘for aytuvchiga ne'matlar ko‘paytirib beriladi.

 

Vafodor do‘st

Hasan Basriy rahimahulloh aytadi: “Do‘stu birodarlaringiz bilan yaqin aloqalar o‘rnatingiz, zero, vafodor do‘st nur sochuvchi chiroq kabidir. Uning nurini dunyo sizga tamoman qorong‘u bo‘lgandagina his qilasiz”.

Bir hakim zotdan so‘rashgan ekan: “Hayotingizda ko‘rgan eng chiroyli kishi, eng yaxshi kishi kim?”.

U kishi: “Hamma ayblarimni ko‘ra turib, meni yaxshi ko‘rishda davom etgan odamdan-da chiroylisini ko‘rmaganman”, debdilar.

Adashsangiz sizni to‘g‘ri yo‘lga boshlaydigan, bilmasangiz o‘rgatadigan, g‘oyib bo‘lsangiz sizni qidirib qoladigan, g‘aflatda qolsangiz sizga Allohni eslatadigan, hayot sizga zulmatli bo‘lganda Alloh taolodan keyin suyanadigan do‘st qidiring!

 

Mustahkam ishonch va do‘stlik ko‘prigi

Ko‘prik qurish, ko‘priksozlik qadim-qadimdan diyorimizda yaxshi an'ana aylangan.

Birgina Qarshi shahridagi ko‘prikni olaylik. Qurilganiga 700 yildan oshgan ushbu ko‘prik qadimda Qashqadaryoning ikki qirg‘og‘ida yashovchi aholini bir-biri bilan bog‘lagan, shu bilan birga xalqaro ijtimoiy-iqtisodiy aloqalarga vosita bo‘lgan. O‘rta asrlarda Nasaf orqali Eron va Hindistonni Yevropa bilan bog‘lagan muhim karvon yo‘llari o‘tgan. Shu bois bu voha asrlar davomida gullab-yashnagan.

 
 
 
O‘qish uchun ushbu tugmani bosing